1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (5 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
بلیط چارتر
13 آگوست

بلیط چارتر

بلیط چارتر چیست ؟

حتما در حین جست و جو برای خرید بلیط هواپیما به واژه چارتر یا چارتری برخورد کرده اید، اگر با این واژه و معنی و مفهوم آن آشنایی کامل ندارید این مقاله را بخوانید تا بیشتر با آن آشنا شوید و بتوانید در خرید بلیط چارتر هواپیما بهترین انتخاب را داشته باشید.

بلیط چارتر
بلیط چارتر

چارتر (charter)

چارتر (charter) در لغت به معنای دربست کردن یا اجاره ای است. عبارت «چارتر کردن» فقط برای بلیط هواپیما کاربرد ندارد، برای هتل یا باقی وسایل نقلیه‌ی مسافرتی مثل قطار و اتوبوس و کشتی و… نیز از این کلمه استفاده می‌شود. در این مقاله قصد آشنا کردن شما را با این لغت در صنعت هوایی داریم، چارتر در صنعت هوایی یعنی وقتی یک نفر یا یک شرکت، تمام یا بخشی از صندلی‌های یک هواپیما یا یک مسیر پروازی را سالیانه یا برای مدت مشخصی اجاره کند، می‌گویند آن پرواز یا مسیر را چارتر کرده است.

در مسیرهای پرتردد بعضی از شرکت ها و آزانس های هواپیمایی تعداد و یا کل صندلی های یک هواپیما را اجاره (چارتر) می کنند، در این حالت به این آژانس‌ها چارترکننده می‌گویند. در این شرایط شما بلیط را مستقیم از شرکت هواپیمایی نمی‌خرید، بلکه از آژانس چارترکننده می‌خرید و قیمت بلیط چارتر را هم، نه شرکت هواپیمایی، بلکه آژانس چارترکننده تعیین می‌کند. در این شرایط قیمت بلیط چارتر در زمان‌های متفاوت و بسته به شرایط چارترکننده و …، تغییر می‌کند. اما نکته‌ی مهمی که درباره‌ی بلیط چارتر باید بدانید این است که فرقی نمی‌کند در کدام مقطع از تقویم گردشگری باشید، تحت هر شرایطی اگر پرواز چارتر خالی بماند، هزینه‌ی خالی بودن پرواز را آژانس چارترکننده متحمل خواهد شد. به همین دلیل هم در شرایط زمانی متفاوت، قیمت بلیط چارتر تغییر می‌کند. گاهی اوقات هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر بشویم، قیمت بلیط چارتر پایین‌تر می‌آید ولی گاهی اوقات در صورت استقبال زیاد از پرواز قیمت بلیط چارتر بالا خواهد رفت. این باور که در بین اکثر مردم رواج پیدا کرده است که چارتر به معنی رفت و برگشت است کاملاً اشتباه بوده و بلیط چارتر به صورت یکطرفه هم می تواند فروخته و استفاده شود.

ویژگی بلیط های چارتر

بلیط چارتر هم مانند بلیط سیستمی مزایا و معایبی دارد که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

اولین و مهمترین مزیت بلیط چارتر قیمت آن می باشد. با توجه به اینکه در صورت خالی ماندن صندلی هواپیما، شرکت هواپیمایی وجهی را به چارترکننده استرداد نخواهد کرد، چارترکننده در صورت خالی ماندن صندلی ها مجبور به فروش آن ها با قیمت پایین تر خواهد نمود و در اصل این یک معامله برد-برد برای مسافر و چارترکننده می باشد، زیرا مسافر با بهترین قیمت بلیط سفر خود را خرید نموده است و صندلی چارترکننده نیز خالی نمانده است. با کمی وقت گذاشتن و دقت میتوانید برای سفر خود ارزانترین بلیط چارتر را خرید نمایید. در زدچارتر ما همیشه ارزانترین نرخ ممکن را به شما نمایش می دهیم که بتوانید با کمترین وقت بهترین را انتخاب کنید.

مزیت دیگر بلیط های چارتری مشخص بودن تاریخ آن ها می باشد و در تاریخ مشخص شده پرواز موجود می باشد و با مشکلات عدم وجود بلیط یا شلوغ بودن رو به رو نخواهید شد.

و اما معایب بلیط های چارتری بیشتر مربوط به کنسل کردن آن ها می باشد، بلیط های چارتری معمولا یا غیرقابل استرداد و یا با درصدهای بالا قابل کنسل کردن می باشند و جریمه آن از سوی چارترکننده مشخص می شود. پروازهای چارتری از ۱ روز کاری قبل از پرواز (ساعت ۱۲ ظهر) غیر قابل کنسل می باشند و همچنین در صورت عدم استفاده مسافر از پرواز و یا دیر رسیدن به پرواز بلیط چارتر کامل سوخت خواهند شد و هیچ وجهی به مسافر استرداد نمی گردد.

همچنین در بلیط های چارتری امکان تغییر تاریخ و ساعت و مسیر پرواز ممکن نمی باشد.

بلیط چارتر در نوع صندلی، کابین، خدمات پروازی و فرودگاهی هیچ تفاوتی با بلیط های سیستمی ندارند.

نتیجه گیری : در صورتی که برنامه سفر شما ۱۰۰% مشخص می باشد و در زمان های کم استقبال هستید، بلیط چارتر بهترین انتخاب برای شما می باشد.

برای خرید بلیط چارتر و سیستمی ارزان میتوانید به سایت زدچارتر مراجعه نمایید.

خرید بلیط هواپیما ارزان

 

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *