1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
هتل های ۵ ستاره ایرانی بهتر است یا خارجی؟
11 دسامبر

هتل های ۵ ستاره ایرانی بهتر است یا خارجی؟

هتل های ۵ ستاره ایرانی بهتر است یا خارجی؟

هتل های لوکس و معروف ایران همیشه در معرض اتهام قیمت بالا و امکانات کم قرار دارند. هتل هایی که با توجه به نوع معماری و خدمات خاص و امکانات متنوع شان، بعضا قیمتی نزدیک به یک میلیون تومان برای یک شب اقامت دریافت می کنند ولی در واقعیت اگر گشتی در هتل های خارجی اطراف خودمان بزنید، متوجه می شوید این هتل ها خیلی هم گران نگرفته اند و با توجه به ویژگی های خاص شان حتی به نوعی قیمت منصفانه ای دارند.
در خارج از کشور بیشتر هتل ها خدمات ویژه ای ارائه نکرده و صرفا استاندارد کشور خود برای پنج ستاره شدن را رعایت می کنند. هر چند بیشتر هتل های معروف خارجی روی قدمت و معماری تاریخی خود مانور می دهند ولی از لحاظ تنوع خیلی به پای رقیبان ایرانی خود نمی رسند. رقیبانی که سطح استانداردشان بر اساس استانداردهای هتلداری اروپایی تعیین شده است و واقعا لقب پنج ستاره برازنده شان است. در این مطلب به سراغ سه هتل پنج ستاره معروف ایرانی و سه هتل پنج ستاره معروف در کشورهای اطراف مان رفته ایم تا با مقایسه امکانات و قیمت یک شب اقامت به مزایا و معایب هر کدام و میزان خدمات نسبت به هزینه دریافتی پی ببرید.

ویژگی ها و امکانات هتل پنج ستاره در ایران

در حقیقت هر کشوری استانداردهای خاص خود را برای درجه بندی هتل ها دارد. استانداردهای رعایت شده در هتل های ایران برگرفته از استانداردهای خارجی بوده و برای ایرانیان بومی شده است. در ارزیابی هتل ها سه اصل کلی امتیازبندی می شود که شامل امور ساختمانی و تاسیساتی و محل قرار گرفتن هتل، امور مربوط به نوع و سطح سرویس و خدمات و تجهیزات (کمیت و کیفیت خدمات رفاهی موجود در فرآیند ارزیابی از سوی عوامل تطبیق استانداردهای فنی و کسب امتیاز لازم و تایید کمیسیون درجه بندی داشته باشد.

ویژگی هایی مثل معماری و دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد، دارا بودن بیش از ۱۰۰ اتاق، دفتر پذیرش بسیار منظم در فضای کافی و آرام، دارا بودن نگهبان و سرویس ۲۴ ساعته پرسنل آموزش دیده و متعهد، دارا بودن سه تلفن (کنار تخت، روی میز و داخل حمام)، تمیز کردن اتاق به صورت دو مرتبه در روز، مغازه و فروشگاه پوشاک و یخچال در داخل اتاق ها با انواع نوشیدنی.

هتل اسپیناس پالاس تهران

این هتل پنج ستاره بیست طبقه دارد و ۷۰۰ واحد اقامتی. ارتفاع ساختمان هتل و قرار گرفتن روی تپه باعث شده مهمانان این هتل نمایی منحصر به فرد از تهران را در مقابل خود ببینند. امکانات و خدمات هتل اسپیناس پالاس در سطح هتل های پنج ستاره دنیا است. از لابی بسیار بزرگ که در بدو ورود توجه مهمانان را به خودش جلب می کند تا امکاناتی مثل مرکز خرید، آرایشگاه، رستوران و فست فود، سالن تنیس، سالن ماساژ و … که همگی در محوطه خود هتل هستند. هتل اسپیناس پالاس برای برگزاری مراسم رسمی هم گزینه مناسبی است زیرا ۱۲ سالن گردهمایی اش ظرفیتی بین ۵۰ تا ۱۲۰۰ نفر دارند. ۴۲ اتاق هم برای کار و قرارداد و اهداف اقتصادی در نظر گرفته شده است.

حداقل هزینه اقامت برای یک شب: ۷۰۰ هزار تومان

هتل درویشی مشهد

هتل پنج ستاره درویشی در اصلی ترین خیابان منتهی به حرم امام رضا (ع)، در فاصله ای کمتر از دو کیلومتر از حرم قرار گرفته است. این هتل معماری منحصر به فردی دارد و در ۲۵ طبقه یکی از مرتفع ترین ساختمان های مشهد است. هتل آتریوم هتلی با فضای باز میانی است و می شود از لابی هتل تا بالاترین طبقه آن را هم دید و همه اتاق ها، پنجره ای به این فضای باز دارند.
این مجموعه رستوران های مختلفی با منوهای متفاوت دارد. رستوران مراکشی با منوی غذاهای عربی، رستوران آتریوم با سرو غذاهای آسیایی، رستوران روف گاردن شامل باغی مصفا و با چشم انداز طبیعت و آسمان و رستوران باربیکیو با سرو انواع کباب هر روز خدمات متنوعی ارائه می دهند. نکته غافلگیرکننده وجود برکه ای در هتل درویشی است. علاوه بر این موارد، این هتل بازارچه سوغات، مجموعه ورزشی، استخر، سونا و سالن ماساژ دارد.

حداقل هزینه اقامت برای یک شب: ۳۲۰ هزار تومان

هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش یک هتل دریایی است که نمونه اش را در ایران به ندرت می توان دید. هتل ترنج در واقع دو بخش دارد. یکی هتل ساحلی چهار طبقه و دیگری واحدهایی که روی آب دریا ساخته شده اند. هتل پنج ستاره ساحلی تلفیقی از عناصر سنتی و مدرن است. واحدهای دریایی همگی چشم اندازهایی رو به غروب جزیره دارند.

کف شیشه ای اتاق های روی سطح دریا یکی از جذابیت های این هتل به شمار می آید. از خدمات هتل ترنج می توان بهت سالن ماساژ، یوگا، رستوران سر باز و سر پوشیده، زمین تنیس، سرزمین بازی، حمام آفتاب و … اشاره کرد. استخری هم در بام هتل وجود دارد که یکی دیگر از ویژگی های خاص این هتل محسوب می شود.

حداقل هزینه اقامت برای یک شب: ۹۷۵ هزار تومان

ویژگی ها و امکانات هتل پنج ستاره در دنیا

در دنیا هم هر کشور استاندارد خاص خود را برای ستاره دادن دارد ولی یکی از مشهورترین و معتبرترین نظام های درجه بندی، متعلق به اتحادیه اروپا است که دقیق معیارهای یک هتل پنج ستاره را بیان کرده است. هتل های پنج ستاره در اروپا علاوه بر داشتن امکانات و خدمات اولیه باید ویژگی های خاص دیگری هم داشته باشند.

ویژگی هایی مثل باز بودن دفتر پذیرش به صورت ۲۴ ساعته و با کارمندان چند زبانه، دربان و کسی که خودروی شما را به پارکینگ منتقل کرده و در زمان خروج برای شما بیاورد، مسئول انجام امور مسافران، آرایشگر، دفتر پذیرش بسیار منظم و بزرگ با دارا بودن صندلی و سرو نوشیدنی، خوشامدگویی ویژه به هر مهمان با دادن گل تازه و مهیا کردن هدیه در اتاق شان، داشتن سرویس کامل نوشیدنی و آبمیوه در اتاق با خدمات ۲۴ ساعته، وجود ست کامل لوازم آرایشی بهداشتی در اتاق، وجود اینترنت پرسرعت و کامپیوتر در اتاق، وجود گاوصندوق در اتاق، خدمات اتوکشی (تحویل کمتر از یک ساعت) و واکس کفش و غیره.

هتل القصر دبی

طبق نظر بسیاری از مسافران، هتل القصر بهترین هتل دبی است. یکی از هتل های دبی که به هتل معروف دیگر شهر یعنی دارالمسیاف چسبیده و در بهترین جای شهر در جمیرا قرار دارد. القصر دبی به مراکز خرید و مراکز تفریحی مثل زمین های گلف و تنیس، که البته در تابستان بیشتر محل برگزاری کنسرت هستند، نزدیک است.

اسم هتل خود گویای صفاتش است. القصر ساحل اختصاصی دارد و در ساحلش آلاچیق هایی تعبیه شده و نمای بسیاری از اتاق ها رو به دریا و برج العرب است. رفتار پرسنل آموزش دیده بسیار منظم و محترمانه بوده و کیفیت خدمات فوق العاده قوی است. چیدمان اتاق های این هتل دبی، رنگ و بوی عربی دارند و همچنین امکاناتی نظیر رستوران، سالن ورزش، اینترنت پرسرعت، سرو غذا در اتاق، سوییت، استخر و تسهیلات برای معلولین را هم داراست.

حداقل هزینه اقامت برای یک شب: یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

هتل پراپالاس ترکیه

هتل پراپالاس از هتل های معروف استانبول است که در سال ۱۸۹۵ تاسیس شده و با طراحی ویژه نئوکلاسیک، هنر جدید و سبک های شرقی اش، بیش از آن که هتل باشد، می توان آن را یک موزه حساب کرد. اتاق های بزرگ و دلباز پراپالاس استانبول با مبلمانی کلاسیک و چیدمانی منحصر به فرد که ترکیبی از سبک اروپایی و عثمانی است، منظره خیره کننده ای از شهر و حتی گلدن هورن یا شاخ طلایی را به نمایش می گذارد.

رستوران آگاتا هم با غذاهای فرانسوی، ایتالیایی و ترکی و نانوایی فرانسوی اش که شکلات ها و کیک هایی لذیذ سرو می کند. پراپالاس همچنین دارای مرکز اسپا، استخر سرپوشیده، حمام ترکی، سونا و جکوزی است و در همه قسمت هایش اینترنت پر سرعت دارد. از هتل تا متروی تونل استیشن فقط پنج دقیقه فاصله دارید و موزه پرا، برج گالاتا و خیابان استقلال در دو کیلومتری شما هستند.

حداقل اقامت برای یک شب: ۷۰۰ هزار تومان

هتل ناسیونال مسکو

هتل پنج ستاره ناسیونال مسکو در سال ۱۹۰۳ ساخته شد و در دهه ۱۹۹۰ مجددا بازسازی شد. این هتل دارای یک معماری تاریخی است و در مرکز مسکو قرار دارد. هتل ناسیونال فاصله چندانی با میدان سرخ و کرملین نداشته و حدود یک ساعت با فرودگاه بین المللی مسکو فاصله دارد.

یکی از ویژگی هایی که این هتل را نسبت به دیگر هتل های روسیه متمایز ساخته است، نزدیکی این هتل به ایستگاه های مترو تئاتر آلنایا و آخوتنی ریاد است. امکانات این هتل شامل رستوران، سونا، استخر، پارکینگ، سیستم حفاظتی، سالن ورزش، تلویزیون، یخچال، رادیو و ماهواره، اینترنت، روزنامه روز، سشوار، حمام، تلفن، سالن کنفرانس، مرکز تجاری، لباسشویی و خشکشویی، آرایشگاه، گیشه فروش بلیت هوایی، گیشه فروش بلیت راه آهن و فروشگاه است.

حداقل هزینه اقامت برای یک شب: ۶۰۰ هزار تومان

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *