1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
شرایط جدید و نحوه دریافت ارز مسافرتی
17 آوریل

شرایط جدید و نحوه دریافت ارز مسافرتی

ارز مسافرتی :

در جریان یکسان سازی نرخ ارز برای دلار نرخ ۴۲۰۰ تومان تعیین شد و تمامی گروه‌ها و مشمولان دریافت ارز مبادله‌ای که با نرخ پایین‌تر از بازار و حدود ۳۸۰۰ تومان آن را دریافت می‌کردند، باید از این پس دلار ۴۲۰۰ تومانی را مورد استفاده قرار دهند. ارز مسافرتی نیز با همین قیمت به مسافران ارائه می گردد.

ارز مسافرتی

یکی از گروه‌های مصرف‌کننده ارز مسافران خارج از کشور هستند؛ از این پس مسافران باید دلار را با نرخ ۴۲۰۰ تومان دریافت کنند و شرایط از این قرار است که ارز مسافرتی برای یکبار سفر در سال تا ۱۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می‌شود. میزان ارز مسافرتی پرداختی به مسافران هوایی به کشورهای هم‌مرز و مشترک المنافع به غیر از عراق ۵۰۰ یورو و یا معادل آن به سایر ارزها است.
نکته: کشورهای هم مرز و مشترک المنافع شامل کشورهای ارمنستان ، آذربایجان ، بلاروس ، استونی ، لتونی ،لیتوانی ، گرجستان ، قزاقستان ، قرقیزستان ، مولداوی ، روسیه ، تاجیکستان ، ترکمنستان ، اوکراین ، ازبکستان ، ترکیه ، افغانستان ، بحرین ، قطر ، کویت ، پاکستان ، عمان ، امارات متحده عربی می شود.

شرایط و مراحل دریافت ارز مسافرتی:

متقاضیان دریافت ارز مسافرتی می توانند به شعب منتخب بانک ملی ایران مراجعه کنند.
متقاضیان دریافت ارز مسافرتی که از طریق فرودگاه های بین المللی امام خمینی (ره )،اصفهان ،شیراز ،تبریز ،ارومیه و اهواز به خارج از کشور سفر می نمایند می توانند برای دریافت حواله ارز مسافرتی به شعب منتخب مراجعه نمایند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران بر اساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درباره یکسان سازی نرخ ارز،متقاضیان دریافت ارز مسافرتی باید نسبت به پرداخت معادل ریالی ارز مسافرتی در شعب مذکور اقدام و در مقابل رسید/حواله ارزی دریافت نمایند.

پرداخت ارز مسافرتی در باجه های بانک ملی ایران مستقر در مبادی خروجی(پس از باجه کنترل گذرنامه) در مقابل رسید/حواله ارزی متقاضی انجام می شود.

ارز مسافرتی برای یکبار در سال به میزان ۵۰۰ یورو (برای کشورهای مشترک المنافع و هم مرز غیر از عراق و عربستان) و برای سایر کشور ها حداکثر ۱۰۰۰ یورو در باجه های خروجی فرودگاه های یاد شده در قبال ارائه رسید/حواله صادره پرداخت می شود‌. هنوز در رابطه با سفرهای بعدی و یا سایر فرودگاه ها تصمیم گرفته نشده است !!

برای اخذ ارز مسافرتی، پس از خرید بلیط هواپیما ار سایت زدچارتر در صورت نیاز به بلیط مهر شده، از طریق تلگرام بلیط مهر شده برای شما ارسال خواهد شد.

خرید بلیط هواپیما

اشتراک گذاری :

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *