1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
فهرست پر رفت و آمدترین فرودگاه های جهان بر پایه شمار مسافر
15 آوریل

فهرست پر رفت و آمدترین فرودگاه های جهان بر پایه شمار مسافر

فهرست پر رفت و آمدترین فرودگاه های جهان بر پایه شمار مسافر

۱-فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد – جکسون آتلانتا

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا

مکان: آتلانتا،جورجیا

کشور: United States

کد یاتا:ATL/KATL

مجموع مسافران: ۱۰۱٬۴۹۱٬۱۰۶

فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا (به انگلیسی: Atlanta Hartsfield-Jackson International Airport)که عموماً با نام‌های فرودگاه آتلانتا، هارتسفیل یا ارتسفیلد-جکسون شناخته می‌شود،این فرودگاه از سال ۱۹۹۸ تاکنون، پررفت‌ و آمدترین فرودگاه جهان بر پایه شمار مسافر و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ نیز پررفت آمدترین فرودگاه جهان بر پایه تعداد پروازها بوده‌ است.

فرودگاه آتلانتا

۲-فرودگاه بین‌المللی پکن

مشخصات:

نام فرودگاه:فرودگاه بین‌المللی پکن

مکان: منطقه چاویانگ-شونیای، پکن

کشور: China

کد یاتا: PEK/ZBAA

مجموع مسافران: ۸۹٬۹۳۹٬۰۴۹

فرودگاه بین‌المللی پکن (به چینی: 北京首都國際機場) فرودگاهی بین‌المللی است و پر رفت‌وآمدترین فرودگاه بین‌المللی این کشور محسوب می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی پکن

۳-فرودگاه بین‌المللی دوبی

مشخصات:

نام فرودگاه:فرودگاه بین‌المللی دوبی

مکان: القرهود، شهر دبی

کشور: United Arab Emirates

کد یاتا:DXB/OMDB

مجموع مسافران:۷۸٬۰۱۴٬۸۳۸

فرودگاه بین المللی دبی (Dubai Airport) با کد یاتا DXB، اصلی ترین فرودگاه دبی در کشور ایالات متحده عربی است. این فرودگاه در سال ۲۰۱۴  بیش از ۷۰ میلیون مسافر را جابجا کرد و پررفت و آمدترین فرودگاه جهان از نظر جابجایی مسافران بین المللی به شمار می رود. فرودگاه دبی در زمینی به مساحت ۲۹۰۰ هکتار ساخته شده و در ۴ کیلومتری شهر دبی قرار دارد. این فرودگاه قطب اصلی شرکت های هواپیمایی امارات و فلای دبی است و گنجایش جابجایی ۷۵ میلیون مسافر در سال را دارد. فرودگاه دبی دارای ۳ ترمینال است و هر هفته حدود هشت هزار پرواز به بیش از ۲۷۰ مقصد در سرتاسر دنیا در این فرودگاه انجام می شود.
فرودگاه بین‌المللی دوبی

۴-فرودگاه بین‌المللی اوهر شیکاگو

مشخصات:

نام فرودگاه:فرودگاه بین‌المللی اوهر شیکاگو

مکان: شیکاگو، ایلینوی

کشور: United States

کد یاتا:ORD/KORD

مجموع مسافران:۷۶٬۹۴۹٬۳۳۶

این فرودگاه پررفت و آمدترین فرودگاه جهان بر پایهٔ تعداد پروازها است.

این فرودگاه به یاد ادوارد اوهر نامگذاری شده و معمار آن نیز چارلز اف. مورفی بوده‌است.فرودگاه بین‌المللی اوهر شیکاگو

۵-فرودگاه هانه‌دا

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه هانه‌دا

مکان: اوتا، توکیو، توکیو

کشور: Japan

کد یاتا:HND/RJTT

مجموع مسافران:۷۵٬۳۰۰٬۰۰۰

فرودگاه بین‌المللی توکیو (به ژاپنی: 東京国際空港) فرودگاهی بین‌المللی است که در شهر توکیو، پایتخت کشور ژاپن واقع شده است. این فرودگاه یکی از دو فرودگاه اصلی شهر توکیو است. این فرودگاه که به نام فرودگاه هاندا (به ژاپنی: 羽田空港) نیز مشهور است، پر رفت و آمدترین فرودگاه بین‌المللی این کشور محسوب می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی توکیو شلوغ‌ترین فرودگاه قاره آسیا و چهارمین فرودگاه جهان از لحاظ میزان نقل و انتقال مسافر است.

فرودگاه بین‌المللی توکیو، آشیانه خطوط هوایی ژاپن (Japan Airlines) یا جال (JAL) و هواپیمایی ژاپن (All Nippon Airways) یا آنا (ANA) است.

فرودگاه هانه‌دا

۶-فرودگاه هیثرو لندن

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه هیترو لندن

مکان: منطقه هیلینگدون لندن، لندن

کشور: United Kingdom

کد یاتا:LHR/EGLL

مجموع مسافران: ۷۴٬۹۵۴٬۲۸۹

فرودگاه هیثرو لندن (به انگلیسی: London Heathrow Airport) یک فرودگاه بین‌المللی در لندن، انگلستان است که معمولاً تنها با نام «هیثرو» شناخته می‌شود. این فرودگاه پررفت‌ و آمدترین فرودگاه در بریتانیا، پررفت‌ و آمدترین فرودگاه در اروپا و ششمین فرودگاه پررفت‌ و آمدتر جهان بر پایهٔ شمار مسافر است. در سال ۲۰۱۵ میلادی این فرودگاه ۷۴/۹ میلیون مسافر را جا به‌ جا کرده‌ بود.
فرودگاه هیترو لندن

۷-فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس

مکان: لس آنجلس، کالیفرنیا

کشور: United States

کد یاتا:LAX/KLAX

مجموع مسافران:۷۴٬۹۳۶٬۲۵۶

فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس (به انگلیسی: Los Angeles International Airport) فرودگاهی بین‌المللی در شهر لس‌ آنجلس در ایالت کالیفرنیا است که بزرگ‌ ترین و پررفت‌ و آمدترین فرودگاه لس‌ آنجلس بزرگ و ایالت کالیفرنیا، و یکی از مهم‌ ترین فرودگاه های ایالات متحده آمریکا محسوب می‌ شود. در فهرست پررفت‌ و آمدترین فرودگاه های جهان بر پایه تعداد پروازها، فرودگاه بین‌ المللی لس آنجلس در ردهٔ سوم قرار دارد.
فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس

۸-فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ

مکان: , هنگ کنگ

کشور: Hong Kong

کد یاتا:HKG/VHHH

مجموع مسافران: ۶۸٬۴۸۸٬۰۰۰

فرودگاه بین‌المللی هنگ‌ کنگ (به انگلیسی: Hong Kong International Airport) (به زبان بومی: Chek Lap Kok Airport) یک فرودگاه همگانی مسافربری است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۳۸۰۰ متر است. این فرودگاه در هنگ کنگ قرار دارد و در ارتفاع ۹ متری از سطح دریا واقع شده‌است.

فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ

۹-فرودگاه شارل دوگل پاریس

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه شارل دوگل پاریس

مکان: ایل-دو-فرانس

کشور: France

کد یاتا:CDG/LFPG

مجموع مسافران: ۶۵٬۷۶۶٬۹۸۶

فرودگاه شارل دوگل پاریس (به فرانسوی: Aéroport Paris-Charles-de-Gaulle) فرودگاه اصلی شهر پاریس و بزرگترین فرودگاه در فرانسه است. نام این فرودگاه در احترام به شارل دوگل رهبر جنبش مقاومت فرانسه در جنگ جهانی دوم تعیین شده‌است. این فرودگاه در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی پاریس واقع شده‌است. در سال ۲۰۰۸ بیش از شصت میلیون مسافر در این فرودگاه جابه‌ جا شده‌اند.

فرودگاه شارل دوگل پاریس

۱۰-فرودگاه بین‌المللی دالاس-فورت ورث

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی دالاس-فورت ورث

مکان: دالاس-فورت وورث، تگزاس، تگزاس

کشور: United States

کد یاتا:DFW/KDFW

مجموع مسافران: ۶۴٬۱۷۴٬۱۶۳

فرودگاه بین‌المللی دالاس-فورت وُرث (به انگلیسی: Dallas/Fort Worth International Airport) (یاتا: DFW، ایکائو: KDFW، موقعیت‌یاب اف‌آآ: DFW) فرودگاهی بین‌المللی در دالاس‌فورت وورث ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا است. این فرودگاه بزرگ‌ترین قطب امریکن ایرلاینز است که دفتر مرکزی آن در نزدیکی این فرودگاه قرار دارد.

از نظر پروازهای بین‌المللی دهمین فرودگاه بزرگ ایالات متحدهٔ آمریکا و دومین فرودگاه بزرگ ایالت تگزاس (پس از فرودگاه بین‌المللی جرج بوش) محسوب می‌شود.امریکن ایرلاینز با حدود ۹۰۰ پرواز روزانه از این فرودگاه، پس از دلتا ایرلاینز در فرودگاه بین‌ المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا، دومین قطب شرکت هواپیمایی بزرگ در جهان و ایالات متحده آمریکا است.
فرودگاه بین‌المللی دالاس-فورت ورث

۱۱-ترکیه فرودگاه بین‌المللی آتاترک

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی آتاترک

مکان : استانبول

کشور: Turkey

کد یاتا:IST/LTBA

مجموع مسافران: ۶۱٬۳۲۲٬۷۲۹

فرودگاه بین المللی آتاتورک اصلی ترین و مشهورترین فرودگاه استانبول و بزرگ ترین فرودگاه ترکیه از لحاظ تعداد مسافر است. این فرودگاه در سال ۱۹۲۴ و در بخش اروپایی و توریستی استانبول افتتاح شد. فرودگاه آتاتورک با مرکز شهر استانبول  ۲۴ کیلومتر فاصله دارد و به عنوان دروازه اصلی ورود گردشگران به استانبول به شمار می رود. فرودگاه دیگر استانبول به نام فرودگاه صابیحا گوکچن در سوی دیگر شهر و در بخش آسیایی قرار دارد. فرودگاه بین المللی آتاتورک دارای دو ترمینال مسافربری است که با یکدیگر در ارتباط هستند. یکی از این ترمینال ها برای پروازهای داخلی و دیگری برای پروازهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

ترکیه فرودگاه بین‌المللی آتاترک

۱۲-فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت

مکان: فرانکفورت، هسن

کشور: Germany

کد یاتا:FRA/EDDF

مجموع مسافران: ۶۱٬۰۳۲٬۰۲۲

فرودگاه فرانکفورت ((به آلمانی: Flughafen Frankfurt am Main) که با نام فرودگاه راین-ماین نیز شناخته می‌شود، یک فرودگاه بین‌المللی اصلی است که در فرانکفورت، پنجمین شهر بزرگ آلمان قرار دارد. این فرودگاه قطب شرکت هواپیمایی برای لوفت‌هانزا شامل لوفت‌هانزا سیتی‌لاین و لوفت‌هانزا کارگو و همچنین کوندور فلوگدینست و آئرولوگیک است. فرودگاه فرانکفورت دارای ۴ باند فرود و ۲ ترمینال مسافربری است که ظرفیت جابه‌جایی ۶۵ میلیون مسافر در سال را دارد.

فرودگاه فرانکفورت پس از فرودگاه هیترو لندن، فرودگاه شارل دوگل پاریس و فرودگاه بین‌المللی آمستردام، چهارمین فرودگاه پررفت‌وآمد در اروپا است و در سال ۲۰۱۵ میلادی، دوازدهمین فرودگاه پررفت‌وآمد جهان بر پایهٔ شمار مسافر محسوب می‌شود. همچنین این فرودگاه با جابه‌جایی ۲٫۰۷۶ میلیون تُن بار در سال ۲۰۱۵ میلادی، پررفت‌ و آمدترین فرودگاه جهان بر پایه جابه‌جایی بار است. تا زمستان ۲۰۱۲ میلادی، از طریق فرودگاه فرانکفورت به ۲۶۴ مقصد در ۱۱۳ کشور جهان پرواز انجام می‌شد.فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت

۱۳-فرودگاه بین‌المللی شانگهای پودنگ

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی شانگهای پودنگ

مکان: پودانگ، شانگهای

کشور: China

کد یاتا: PVG/ZSPD

مجموع مسافران: ۶۰٬۰۹۸٬۰۷۳

فرودگاه بین‌المللی شانگهای پودنگ (به انگلیسی: Shanghai Pudong International Airport) یک فرودگاه همگانی مسافربری  است که یک باند فرود بتن دارد و طول باند آن ۳۸۰۰ متر است. این فرودگاه در شهر شانگهای کشور چین قرار دارد و در ارتفاع ۴ متری از سطح دریا واقع شده است.

۱۴- فرودگاه اسخیپول آمستردام

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه اسخیپول آمستردام

مکان: هارلمرمیر، هلند شمالی

کشور: The Netherlands

کد یاتا: AMS/EHAM

مجموع مسافران: ۵۸٬۲۸۴٬۸۶۴

فرودگاه اسخیپول آمستردام (به هلندی: Luchthaven Schiphol) یک فرودگاه همگانی مسافربری است که در فاصلهٔ ۴٫۹ مایل دریایی (۹٫۱ کیلومتر; ۵٫۶ مایل) جنوب‌غربی آمستردام، پایتخت هلند قرار دارد و در ارتفاع -۳ از سطح دریا واقع شده‌است.

این فرودگاه از پر رفت‌ و آمدترین فرودگاه های دنیا است و بسیاری از پروازهای آمریکای شمالی به آسیا از آن به‌عنوان ترانزیت استفاده می‌کنند.

اسخیپول در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از سه فرودگاه برتر جهان برگزیده شده‌است. از نظر بزرگی، این فرودگاه در ردهٔ نهم در دنیا قرار دارد.فرودگاه بین‌المللی شانگهای پودنگ

۱۵- فرودگاه بین‌المللی سوئکارنو-هتا

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی سوئکارنو-هتا

مکان: بانتن

کشور: Indonesia

کد یاتا:CGK/WIII

مجموع مسافران: ۵۷٬۰۰۰٬۰۰۰

فرودگاه بین‌المللی سوئکارنو-هتا (به انگلیسی: Soekarno–Hatta International Airport) یک فرودگاه همگانی با کد یاتا CGK است . این فرودگاه در شهر جاکارتا کشور اندونزی قرار دارد و در ارتفاع ۱۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

۱۶-فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی

مکان: کویینز، نیویورک، ایالت نیویورک

کشور: United States

کد یاتا:JFK/KJFK

مجموع مسافران: ۵۶٬۸۰۰٬۰۰۰

فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی (به انگلیسی: John F. Kennedy International Airport) یک فرودگاه بین‌المللی بزرگ است که در منطقهٔ کویینز شهر نیویورک قرار دارد . این فرودگاه، با جابه‌جایی ۵۶٬۸۲۷٬۱۵۴ مسافر در سال ۲۰۱۵ میلادی،پررفت‌ و آمدترین فرودگاه ایالات متحدهٔ آمریکا بر پایهٔ جابه‌جایی مسافران بین‌المللی، پنجمین فرودگاه پررفت‌وآمد در ایالات متحده در مجموع و پررفت‌ و آمدترین فرودگاه در نیویورک محسوب می‌شود. بیش از ۹۰ شرکت هواپیمایی به ۶ قارهٔ جهان از این فرودگاه پرواز انجام می‌دهند. فرودگاه جان اف کندی دارای ۶ ترمینال مسافربری و ۴ باند فرود است و قطب شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز و دلتا ایرلاینز است و پایگاه عملیاتی اصلی جت‌بلو محسوب می‌شود.

این فرودگاه در سال ۱۹۴۸ میلادی تحت عنوان فرودگاه بین‌المللی نیویورک افتتاح شد اما در سال ۱۹۶۳ میلادی، به‌یاد جان اف. کندی، رئیس‌جمهور ایالات متحدهٔ آمریکا که ترور شده‌بود، به فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی تغییر نام یافت.فرودگاه بین‌المللی سوئکارنو-هتا

۱۷-فرودگاه چانگی سنگاپور

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه چانگی سنگاپور

مکان: Changi

کشور: Singapore

کد یاتا: SIN/WSSS

مجموع مسافران: ۵۵٬۴۴۸٬۹۶۴

فرودگاه چانگی سنگاپور (به انگلیسی: Singapore Changi Airport) یک فرودگاه همگانی و نظامی مسافربری  است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۰۰۰ متر است. این فرودگاه در کشور سنگاپور قرار دارد و در ارتفاع ۷ متری از سطح دریا واقع شده‌است. این فرودگاه در رده‌بندی جهانی فرودگاه های جهان در رتبه اول قرار گرفته‌است.

فرودگاه چانگی سنگاپور

۱۸-فرودگاه بین‌المللی بایون گوآنگجو

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی بایون گوآنگجو

مکان: باییان-هوادو، گوانگ‌ژو، گوانگ‌دونگ

کشور: China

کد یاتا: CAN/ZGGG

مجموع مسافران: ۵۵٬۲۰۱٬۹۱۵

فرودگاه بین‌المللی بایون گوآنگجو (به انگلیسی: Guangzhou Baiyun International Airport) یک فرودگاه همگانی مسافربری با کد یاتا CAN است که یک باند فرود بتن دارد و طول باند آن ۳۶۰۰ متر است. این فرودگاه در شهر گوانگ‌ ژو کشور چین قرار دارد و در ارتفاع ۱۵ متری از سطح دریا واقع شده است.فرودگاه بین‌المللی بایون گوآنگجو

۱۹-فرودگاه بین‌المللی دنور

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی دنور

مکان: دنور، کلرادو، کلرادو

کشور: United States

کد یاتا: DEN/KDEN

مجموع مسافران: ۵۴٬۰۱۴٬۵۰۲

فرودگاه بین‌المللی دنور (به انگلیسی: Denver International Airport) فرودگاهی بین‌المللی است که در شهر دنور در ایالت کلرادو واقع شده‌ است.

بخشی از انرژی مورد نیار این فرودگاه از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌گردد.فرودگاه بین‌المللی دنور

۲۰-فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی

مکان: Bang Phli, Samut Prakan

کشور: Thailand

کد یاتا: BKK/VTBS

مجموع مسافران: ۵۲٬۹۱۸٬۷۸۵

فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی (به انگلیسی: Suvarnabhumi Airport) یک فرودگاه همگانی مسافربری است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۹۰۰ متر است. این فرودگاه در شهر بانکوک کشور تایلند قرار دارد و در ارتفاع ۲ متری از سطح دریا واقع شده است.فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی

۲۱- فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو

مکان: شهرستان سن ماتئو، کالیفرنیا

کشور: United States

کد یاتا: SFO/KSFO

مجموع مسافران: ۵۰٬۰۰۹٬۷۴۹

فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو (به انگلیسی: San Francisco International Airport) فرودگاهی بین‌ المللی است که در شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا واقع شده و از پر رفت‌ و آمدترین فرودگاه های آمریکا می‌ باشد.

از طراحان این فرودگاه ویلیام پریرا را می‌ توان نام برد.فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو

۲۲-فرودگاه بین‌المللی اینچئون

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی اینچئون

مکان: اینچئون

کشور: Republic of Korea

کد یاتا: ICN/RKSI

مجموع مسافران: ۴۹٬۲۸۱٬۲۲۰

فرودگاه بین‌المللی اینچئون (به انگلیسی: Incheon International Airport) یک فرودگاه همگانی باربری است که نه باند فرود آسفالت دارد و میانگین طول باند های آن ۳۷۵۰ متر است. این فرودگاه یکی از بزرگترین فرودگاه های جهان است .

۲۳-فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور

مکان: سلانگور

کشور: Malaysia

کد یاتا: KUL/WMKK

مجموع مسافران: ۴۸٬۹۱۵٬۶۵۵

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور (به انگلیسی: Kuala Lumpur International Airport) مهم‌ترین فرودگاه بین‌المللی در کشور مالزی است. این فرودگاه در سال ۱۹۹۳ و با ۲٫۵ میلیارد دلار بودجه ساخته شد.معمار این بنا کیشو کوروکاوا است.

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور ۲۴-فرودگاه مادرید-باراخاس

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه مادرید-باراخاس

مکان: مادرید

کشور: Spain

کد یاتا: MAD/LEMD

مجموع مسافران: ۴۶٬۸۲۸٬۲۷۹

فرودگاه مادرید-باراخاس (به اسپانیایی: Aeropuerto de Madrid-Barajas) نام اصلی‌ترین فرودگاه مادرید، پایتخت کشور اسپانیا است. این فرودگاه در سال ۱۹۲۸ میلادی افتتاح شد و اکنون به یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه های قاره اروپا تبدیل شده است. در حدود ۵۲ میلیون نفر در سال ۲۰۰۷ میلادی از طریق فرودگاه بین‌المللی مادرید جابجا شدند. این فرودگاه هم‌اکنون در رده ۱۳دهمین فرودگاه پر رفت‌ و آمد جهان و چهارمین فرودگاه پر رفت‌ و آمد اروپا قرار دارد.

فرودگاه مادرید-باراخاس ۲۵-فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی

مکان: دهلی

کشور: India

کد یاتا: DEL/VIDP

مجموع مسافران: ۴۵٬۹۸۱٬۷۷۳

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی (به انگلیسی: Indira Gandhi International Airport) یک فرودگاه همگانی مسافربری است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۳۸۱۰ متر است.

هواپیمایی ماهان از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به این فرودگاه پرواز مستقیم دارد.فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی

۲۶-فرودگاه بین‌المللی مک‌کاران

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی مک‌کاران

مکان: Las Vegas,نوادا

کشور: United States

کد یاتا: LAS/KLAS

مجموع مسافران: ۴۵٬۳۸۹٬۰۷۴

فرودگاه بین‌المللی مک‌کاران (به انگلیسی: McCarran International Airport) فرودگاهی است در شهر لاس وگاس در ایالت نوادا در کشور آمریکا.

این فرودگاه از لحاظ جابجایی در جهان در سال ۲۰۰۸ در رتبه ۶ جهان بود.فرودگاه بین‌المللی مک‌کاران

۲۷-فرودگاه بین‌المللی شارلوت داگلاس

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی شارلوت داگلاس

مکان: شارلوت، کارولینای شمالی

کشور: United States

کد یاتا: CLT/KCLT

مجموع مسافران: ۴۴٬۸۷۶٬۶۲۷

فرودگاه بین‌المللی شارلوت داگلاس (به انگلیسی: Charlotte/Douglas International Airport) یک فرودگاه همگانی مسافربری است که یک باند فرود آسفالت و بتن دارد و طول باند آن ۲۶۴۴ متر است.

۲۸-فرودگاه بین‌المللی میامی

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی میامی

مکان: شهرستان میامی-دید، فلوریدا، فلوریدا

کشور: United States

کد یاتا: MIA/KMIA

مجموع مسافران: ۴۴٬۳۵۰٬۲۴۷

فرودگاه بین‌المللی میامی (به انگلیسی: Miami International Airport) فرودگاهی بین‌المللی است و از پر رفت و آمدترین فرودگاه های آمریکا می‌باشد.

فرودگاه بین‌المللی شارلوت داگلاس

۲۹-فرودگاه بین‌المللی فینکس اسکای هاربر

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی فینکس اسکای هاربر

مکان: فینیکس، آریزونا، آریزونا

کشور: United States

کد یاتا: PHX/KPHX

مجموع مسافران: ۴۴٬۰۰۶٬۲۰۵

فرودگاه بین‌المللی فینکس اسکای هاربر (به انگلیسی: Phoenix Sky Harbor International Airport) بزرگترین فرودگاه ایالت آریزونا در آمریکا است.

فرودگاه بین‌المللی فینکس اسکای هاربر

۳۰-فرودگاه بین‌المللی سیاتل-تاکوما

مشخصات:

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی سیاتل-تاکوما

مکان: سی تک، واشینگتن، ایالت واشینگتن

کشور: United States

کد یاتا: SEA/KSEA

مجموع مسافران: ۴۲٬۳۴۰٬۵۳۷

فرودگاه بین‌المللی سیتل-تاکوما (به انگلیسی: Seattle–Tacoma International Airport) (به زبان بومی: Sea-Tac Airport) یک فرودگاه همگانی مسافربری است که یک باند فرود بتن دارد و طول باند آن ۳۶۲۷ متر است.

فرودگاه بین‌المللی سیاتل-تاکوما

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *