1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
شرایط پذیرش مسافران ویلچری در هنگام پرواز
24 آوریل

شرایط پذیرش مسافران ویلچری در هنگام پرواز

یکی از مهم‌ترین مسایلی که در سفرهوایی برای افراد توان‌خواه مطرح است، امکان حمل ویلچر در هواپیما است. جالب است بدانید که تمام هواپیماها، امکان حمل ویلچر را ندارند و از طرف دیگر، علاوه بر این‌که بهتر است مسافر از امکان و یا عدم امکان هواپیما برای حمل ویلچر، اطلاعات کسب کند، باید حتمن در هنگام خرید بلیط هواپیما، کد مخصوصی برای آن‌ها درج بشود تا نه تنها آمار دقیقی از این تعداد مسافران به دست بیاید، بلکه مسافر بتواند در فرودگاه، به‌راحتی خدمات مورد نظرش را دریافت کند.

22-13-things-your-flight-attendant-wont-tell-you-wheelchair

نکته‌ای که باید به آن توجه بشود این است که؛ درج کد SSR در بلیط مسافر توان‌خواه الزامی است، زیرا بر این اساس است که امکان اختصاص ویلچر به ایشان میسر می‌شود. این قانون از تاریخ  ۱۵ / ۸ /  ۹۳ اجرا شد و بر اساس آن، همکاران بخش فرودگاه، دیگر مسئولیتی در قبال اختصاص ویلچر به افراد توان‌خواه نداشته و این افراد، با همراه داشتن بلیط هواپیمای دارای این کد، می‌توانند از خدمات ویژه‌ی پرواز بهره‌مند بشوند.

ضمنن؛ پروازها با توجه به نوع هواپیمایی که در آن مسیرها پرواز می‌کند، ظرفیت قانونی و استانداردی را جهت پذیرش مسافر توان‌خواه برای اختصاص ویلچر دارند؛ مثلن هواپیمای مدل BAE / RJ با توجه به مشخصات آن؛ به هیچ وجه امکان پذیرش مسافر ویلچری را ندارد.

باتوجه به جدول زیر، تعداد پذیرش مسافرین ویلچری جهت اختصاص ویلچر، با توجه به مدل هواپیما در سیستم فروش، مشخص شده است که در صورت تکمیل ظرفیت در این مدل‌ها نیز ثبت SRR امکان‌پذیر نخواهد بود. بنابراین باید در خصوص مسافران ویلچری، حتمن فرآیند ثبت SSR را قبل از پرداخت تکمیل کرد تا مسافر، پس از حضور در فرودگاه، با مشکلات رفت و آمد و نشستن در هواپیما مواجه نشود.

wheelly

خرید بلیط هواپیما

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *